2011. december 21., szerda

Ezt sütöttem tegnap: Dubarry szelet és paszternák

A karácsonyi evészetekre készülődve gondoltam nekiveselkedek valami kevésbé kövérítő étek felkutatásának. Persze azt se akarom, hogy fürj tojás meg tengeri csillag könnye legyen az összetevők között, úgyhogy jó kis magyar oldalakat kurkászok az ügy érdekében.

Most egy főételt próbáltam ki, és tervbe vettem egy vagy két édességet is. Remélem a gyermekem holnap anyabarátabb viselkedést produkál, és akkor van némi remény két szekrényátpakolás, felmosás, és mosogatás között.

Komolyan mondom, kedves Dolgozó Anyukák, hogy egyelőre tátott szájjal csodálom azokat, akik ezt több gyerekkel, munka mellett mosolyogva rittyentik össze! Hát elismerés Nektek!

A paleovital oldaláról kölcsönöztem a receptet, így nem érzem jogosultnak magam a recept átemelésére, de az összetevőket azért leírom:
  
  • 1 fej karfiol - de nekem nem, mert fél :)
  • 0,5 kg szeletelt husi (csirkemell)
  • 2 tojás sárgája
  • 10-15 dkg reszelt sajt ( vagy ki tudja, szemre)
  • Só, bors (és anyukám javaslatára szerecsendió)

Paszternákot a madaras teszkóban (khm.. vegyük ezt szájber titkosított írásnak, nem pedig huszonharminc pontos helyesírási hibának!!!) találtam. Volt annyi emberség bennem, hogy ott hagytam 2 darabot a boltban :)

Arról már írtam korábban is a blogban. Nagyon tetszik a 'sült krumlpis' elkészítés. Szalma krumpli jellegűre darabolom, picit megsózom, és leöntöm olajjal, de csak éppen hogy. Össze kevergetem kézzel, aztán sütőlapon szétterítem. Most 30 perc alatt kész lett. (Volt, hogy vastagra vágtam, és 40 percig szaunázott.) Ez a paszternák kicsit finomabbnak tűnt nekem, mint a piaci egykoron. Remélem jövőre lesz saját, és arról is beszámolhatok :)

2 megjegyzés:

Török Alexandra írta...

"anyabarátabb viselkedés" ez nagyon tetszik. Kívánom, hogy így legyen! Nekem még mindig fogalmam sincs mi legyen a karácsony esti főfogás :(
A paszternákra kíváncsi lennék, legközelebb nyitottabb szemmel fogok járni ABBAN a boltban (is).

Anikó írta...

:D Nagyon finom! Annyira, hogy ezt még a Zuram is megeszi! Pedig ő aztán konyhailag régi vágású :D Sok sikert a menühöz!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...