2012. február 19., vasárnap

Bagoly párna / Owl as a pillow

A közösségi oldalon, ahol gyakorta megfordulok, már évek óta kísért a bagoly kérdésköre. Eleinte a kötögető anyukákon láttam végigszaladni ezt a mániát, de mintha horgolt amigurumik is keletkeztek volna egy időben. Aztán a jó minőségű anyagokat kutatva belebotlottam egész halom kimondottan bagoly mintás pamutvásznakba a világ minden sarkából. Végül nem álltam ellen, és elkapott a vihar! Tervben van még jópár baglyos ezmegaz, úgyhogy legyen ez a Bagoly egyveleg első része!

Somehow tha owl is a phenomenon in the world of children. One can see it in every shape, material, form. This post is about a pillow owl. The pattern is not mine, you can find the link below which is an English page (regarding the language). Easy to sew and it can eat up some spare material from the home of a sewing mother :). I plan to go on with owl-based materials around our children, so let it be the first post on it!

Még réges régen ezt a kis gurigabaglyot alkottuk meg Hangával együtt. Persze sok másik társával együtt lakott nálunk egy darabig, de elárvítottam szegényt, mert már annyi gurigabagoly és cica heverészett mindenfelé, hogy sokallottam.



Ez a bejegyzés azonban nem róla szól, hanem Róla:

Rémült tekintet...
...közelebbről!

Lovon próbált menekülni.
A neve egyelőre Bagoly. Hanga a szülinapjára kapta, és mivel olyan jó anyagból készült a pocakja, hogy nem lehet ellenállni neki, egyből a kegyeibe fogadta. Tekintve párna formáját, előszeretettel fekszik rá időnként, és nem utolsó sorban hurcolászgatja ide-oda játszani.

He was a present for my daughter, Hanga. She likes him being cuddly. The pictures are dark, I had to use flash as (commonly known) the owl is a night bird. He tried to escape after being scared by the camera as you see, but I managed to take some pictures before.

Bár nagyon egyszerű, az ötlet nem saját kútfőből pattant ki, hanem egy angol nyelvű oldalon találtam rá, szintén a fórumon keresztül (link lentebb). Előttem már többen elkészítették, és azóta is szedi áldozatait az ellenállhatatlan tekintetével.

A róla készült fotók azért ilyenek, mert éjszakai állat lévén kénytelen voltam vakuval megközelíteni aktív napszakjában.

Az eredeti leírás pdf formátumban megtalálható az oldalon. Aki nem tud angolul, annak is érthető a képes magyarázat, ha egy picit is tud varrni. A dokumentum végén található a szabásminta. Én annyit változtattam, hogy a fülét vlies-zel erősítettem meg. Lehet, hogy a szárnya is elbírta volna, de így is elfoglalta a helyét az életünkben. Szintén hozzávarrtam egy réteg vliest a hátoldalához. Ezt azért tettem, mert a tömőanyagot (szintén vlies) gubicsokra szaggatva pakoltam bele. Ezek a gubicsok valamelyest átérződtek volna a sima vásznon, ami a bagoly hátát képzi. Így viszont a vlies réteg egységesebb felületet alkot. A varráshoz nem kellett vennem semmit, mert volt maradék polár, használaton kívüli ing, és egyéb maradék vásznak, némi vlies, sőt még fehér és kék filcem is akadt elég egy korábbi projektből.

Folytatása következik....
To be continued....

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...