2012. május 2., szerda

Pólókból horgoltam / Crochet from spare clothes - T-shirt (tutorial)





Régóta dédelgetett álmom volt, hogy egyszer magam készítette újrahasznosított ruhákból csináljak valami értelmeset. Sokat hallgattam nagymamámtól a háborús nehézségekről, és arról, hogy semmit sem szabad kidobni, mert jó lehet még valamire! Ezen a ponton azért némileg vitáznék az úgynevezett 'felhalmozókkal', mert ennek is megvan a maga ésszerű határa :)

Mivel nálunk nincs is hely erre, nagyon dolgozom azon, hogy ne csak ide vándoroljanak a rongyok, régi ruhák, de fel is dolgozzam őket. Azt hiszem most már bátran állíthatom, hogy elsősorban a ruhaneműk újrahasznosítására specializáltam magam.

Horgolás terén ezt úgy kell elképzelni, hogy fogunk egy csőszerű ruhadarabot (pl. póló, szoknya, akármi), vagy összevarrjuk ahonnan kivágjuk a cipzárt, vagy ahol sliccet találunk.  Aztán elkezdjük vágni úgy 2-3 cm vastagon. Ez az a minimum, aminél még talán nem fog foszlani a 'fonalunk'. Ezt követően fogunk egy min. 10-es horgolótűt (nekem ez volt  a legnagyobb, de egy-két számmal nagyobbat is bírt volna) és nekilátunk a kívánt mintának.

Leírás:
Ez az én esetemben egy fonalaknak készült tároló lett. Sajnos nem jegyzeteltem közben, mit hogyan szaporítottam, de az irányelveket összegzem azért: úgy kezdtem, mint egy sima erp. sapkát. Ezt 30 cm-es átmérőig szaporítgattam, majd elkezdtem a falat. Minden szembe csak egyet horgoltam. Úgy 3-4 sor után egy keveset fogyasztottam, mert kicsit képlékenynek tűnt az egész konstrukció, dőlt  minden irányba. Újabb 1-2 sor után megint fogyasztottam egy keveset, majd mikor már 12 cm magas ÁLLÓ falakat láttam, és elfogyott az utolsó erre szánt, szanaszét szabdalt szoknya, eldolgoztam a végét :D

Íme egy képes összefoglaló:

 
Egykoron a testvérem pólói voltak, illetve látható még egy szoknya is, de alig. Ez volt az első 3 darab, ami, mint kiderült nagyon kevésre futotta!


A vágásra úgy varrtam össze a nyitott széleket, hogy minimum 2 cm eltolódás legyen a vágás elkezdéséhez.


Íme az első kupac. Eleinte bajlódtam a feltekerésével, de hamar beláttam, hogy fölösleges intermezzo, csak az időt emészti fel, meg a türelmemet :)


Ez itt a szoknyából nyert anyag.


Ennyire volt elég a szoknya, és a 2 póló, pedig még alig kezdett el látszani a kosárka fala.


Ez pedig már a végeredmény, még töltelék nélkül. Nem mondom, elég súlyos kis csomag. A végén 4 póló és 2 szoknya bánta, de én nem :)
Azt hiszem nem lesz szokásommá azért ez a fajta kézimunka, mert nagyon melós. Egy egész évszázadnak tűnt a szabdalás, aztán meg volt, ahol szakadozott a póló, és csomózgatni kellett a 'fonalat'. Szóval ekkora munkát nem, de egy lábtörlőt azért bevállalnék. Nem utolsó sorban azt is hozzá kell tennem hogy az anyag sűrűsége miatt a mosás-száradás se éppen ígéretes. Viszont a kutya alá jó meleg!

Amennyiben van hasonló ötletetek, szívesen olvasnék róla, vagy közzé is tenném itt az oldalon. Még nekem is vannak elképzeléseim, de most  inkább a foltvarrásban fogom megkeresni az újrahasznosíthatóság lehetőségeit.

Nagyon szívesen kiteszem az általatok készített újrahasznosított tárgyak fotóit is!

Mindenkinek nagyon jó szórakozást :)

2 megjegyzés:

Török Alexandra írta...

Tetszik az ötlet, és nagyon mutatós a végeredmény! És azok a színátmenetes fonalak...hjajjjj :D

Anikó írta...

Köszi :D Sejtettem, hogy a fonalak vonzzák majd a szakavatott szemeket :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...