2012. május 13., vasárnap

Térdzokniból lábszármelegítő (tutorial) / Reused socks

Mire jó ez a ruhadarab?
  • Van, hogy nem elég hosszú a zokni, vagy időközben fordul rosszabbra az idő, és jól jön, ha előkaphatunk még egy hosszítást.
  • Gyerekek esetében a cipő és a zokni közti teret takarhatja a hideg, a bogarak, vagy a homok elől.
  • Húzhatjuk a nadrágra, vagy alá is.
  • Használhatjuk a karunkon is, ha épp ott fázunk, és nem a lábunkon.
  • Manapság egyre többen használják sima kiegészítőként akkor is, ha az időjárás nem indokolja.
  • Feldobhatja a cipőt, ha annak a felső részét valamelyest takarja, és színeiben is megy pl. a szerelésünkhöz.stb.
Nagyon szeretem a csíkos, színes térdzoknikat. Egy időben úgy éreztem, ebben kiélhetem minden lázadó szellemem! Nem számított, hogy milyen nadrágot viseltem felette, különösen csizmával együtt, amik megfeleltek a munkahely, vagy egy-egy alkalom követelményeinek, ÉN TUDTAM hogy alatta egy szivárvány színű térdzokni van rajtam! Hahahahaha!

Nem bírok tőlük megválni! Rongyos az orra, a sarka, és én nem tudom kidobni. De találtam megoldást! Már korábban angol nyelvű oldalakon láttam hasolnló tutorialt, de már nem lelem, így megcsináltam a saját, magyar változatomat:

1. A zokniból a használható részeket kivágjuk. Ez annyit tesz, hogy az orrát és a sarkát eltávolítjuk. Mivel a lábfej használható, megmaradt része lesz a passzé, ezért azt igyekezzünk egyformára vágni, és egy téglalapot kihozni belőle, mert az egyenes vonalak fontosak!

Itt láthatóak a vágólap segítségével, hogy az oldalak párhuzamosak, így legjobb esetben a végtelenben tudnának csak találkozni :)


 2. Fogjuk a lábfej egészséges részét, és fonákjával befelé ketté hajtjuk. A színe van kint!



3. Ezt a kis csövet ráhúzzuk a zokni vágott végére, úgy, hogy a 3 vágott szélet egymásra igazítjuk. Itt fogjuk összevarrni. Azért ez a sorrend, mert így a varrás a belső oldal felé lesz, vagyis nem fog látszani a házi barkács....ha minden jól megy:)



 4. A kötött anyag nyúlik. Ezért minimum gombostűzni kell a varrandót, ha fércelni nem is. A gombostűkből is min. 4 kell. Kifeszítjük a kezünkkel a zoknit, hogy lássuk az egymással szembe eső sarkokat. Így kerül be az első kettő tű. Aztán ugyanezt megtesszük még egyszer, azaz négyszögesítjük a kört! Ugye hogy lehet! :)


5. Elővesszük a 'kisokost' ha magunk nem tudjuk még rutinból, hogy mi is lenne a megfelelő öltés, és....


6. Keresünk valami ilyesmit: kötésvarrat. Ez lenne az a jel itt a képen! De ha nincs (amit kétlek) valamilyen rugalmas, vagy cikk-cakk öltés is jó lehet.

Így kell kinéznie a végeredménynek belül.


Így pedig kívül.

A végeredmény.
Jó varrást mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...